Shit, äntligen tillbaks

Nu har det typ varit år och dar sen jag bloggade sist. Jag bekglar det. Men alltså det har varit så sjukt fint väder, hållt mig ute hela tiden, varit ute nätterna långa och datorn har inte riktigt stått med i schemat. Min bästavän, världens finaste som alltid har stått vid min sida sedan jag var 5 år, ensam och ledsen (efter att jag förlorat båda min mormor&morfar) har lämnat mig med, vilket gjorde att jag har varit rätt så depp under en tid. Det var min älskade hund, Tikki. Hon var 12 år, frisk och hur stark som helst.
 
Förklarar vad som hände nedanför, men du kan ju såklart hoppa över det om du vill.
 Men hon blev tvungen att operera bort en bit av tunntarmen, sedan blev det följande operationer pga att det blivit infekterat så hon kunde tillslut inte äta och hade så otroligt ont att det inte var rättvist att låta henne lida mer.. När jag fick reda på att hon var borta skulle jag precis gå ut på banan och spela golf. Farfar ringde, jag bara hörde gråten i hans röst, sen orden jag aldrig någonsin hoppades skulle få sägas. tappade mobilen utan att säga ett ord, sjönk ihop på marken och bara panik-andades, skrek och visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi trodde aldrig att det skulle gå så här långt, från att hon åkte in till veterinären för att hon kräktes, för att det hade fastnat en benbit i tarmen på henne. Det är ju inget farligt och operationen gick hur bra som helst... Många hade sagt "ahmen det är bara en hund, ett djur som inte ens kan prata. Men alltså jag tror inte man kan förstå hur mycket hon betydde för mig om man inte upplevt en sån relation med ett djur själv. Det bli som sitt eget barn, eller i mitt fall som en bästavän. Hon har alltid skyddat mig från såväl vänner som främlingar. Vi har haft våra 'bråk' och fighter och våra underbara stunder som när jag sovit ihop med henne på golvet. Hon var den bästavän jag någonsin haft. Det var nu ca 2 veckor sen allt hände, men jag gråter fortfarande och var inne senast igår kväll hos farmor&farfar och grät floder. hennes aska ska vi sprida ut i skogen, det var det ställe hon älskade. Där hon sprang vilt, fri som en fågel. Där har jag och hon hur många minnen som helst. Där har jag, hon och farfar spenderat en stor del av vår uppväxt.
 
Men iallfall så har det inte hänt så mycket annat. Det är ganska lugnt faktiskt. Har bara tagit vara på alla dagar nu innan jag skulle börja jobba, vilket jag gjorde idag. Jobbade min första arbetsdag inom kommunen idag på en förskola jag APL:at på i vintras. Hade det jättebra, underbar personal och härliga barn. Kommer bli enkla 3 veckor att arbeta tror jag! Det har gått bra på golfen, har fått egna klubbor, bag och hela kittet. Har en bra teknik tycker jag och fått in rutiner, det går alltså i rätt riktning, och mamma är super duktig med! Övningskörningen går bra med, kommit ut på lite smått trafikerade vägar. Det rullar på, haha... ;) bara kopplingen som inte kommer riktigt naturligt. 
Ska faktiskt ut och övningsköra strax, sedan senare ikväll blir det golf med hela familjen, inklusive luddis såklart🙈
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0