Bakken, Köpenhamn

Igår var vi i DK som bestämt. Tog tåget ner 10.04 var framme på bakken framåt halv 1 tror jag? Vi hade det super bra, med bra väder och gott sällskap. Vi drog oss därifrån vid 8 och hann med tåget som gick därifrån 20.38 om jag inte minns fel. Dock så hann vi inte med färjan som gick 21:15 vilket gjorde att vi missade tåget som gick från Helsingborg 21:45, vilket ledde i sin tur till att vi fick sitta på knutpunkten i 2 timmar tills nästa tåg hem gick, 23.50.  När vi väl suttit där i dessa oändliga minuter så ska vi bege oss ner till perrongen och ser att tåget är sent, 20 min. DOCK efter några minuter, meddelar dom att det inte kommer försen 00.30. Där sitter jag på en bänk om fullständingt brytet ihop och gråter floder, hehe.. Jag var så sjukt trött, och var så himla arg på att jag suttit där i 2 timmar för att få sitta är i flera till (-så kändes det iallafall). Så ser man alla glada, berusade människor som ska ut på krogen osv, och jag känner att jag kanske kommer få spendera resten av denna natt på en jävla bänk. 
OCH FAN INTE NOG MED DET, så ställer dom in tåg-fanet. Det är några som arbetar på spåret och dratt hela strömmen. Dom ställde in tåg efter tåg och ja, så även vårt. I lite smått panik (för det var sista tåget innan 05.00.) letar vi reda på någon som har någon aning om vad vi ska göra nu. Vi får tag på en som jobbar på tågen, han ringer ett samtal och säger att det är ersättnigsbussar påväg. Japp, bussar det kom det. Halmstadbussen norrut kom först. Dock vid 01:10 . Jag somnar jäkligt gott redan innan vi kommit ur Helsingborg, sen vaknar jag upp när vi kommit in i Halmstad. Vi var hemma 02:40 i huset, och det enda vi gjorde va att så fort som möjligt slänga sig i sängen. 
 
Oh, what a night säger jag bara!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0